Friday, February 8, 2013

suddenly! Disk Security Check??? entah apa benda...xda install pun...

wow... aku ni bukala laptop.. on laptop ba maksudku... sampai da desktop ni... uina tiba2 ada satu program aku lupa nama nya tu... lebih Disk Security check? entahla!! program tu terus2 ja scan virus kunu.. pastu banyak la kunu detection yang telah terDetect! pastu kan... kuar la notification macam2... selain tu dia suh aku on antivirus software. terus aku heran... aik p mna AVG ku? aku taula aku lama suda x scan ni.. for whole computer. hahahaha tapi.. aku xda disable pula.. aku exit kan program tu.. tapi nampaknya dia still run in backgroun.. sebab ada kat notification tu symbolnya. bila try click right mouse mau c disable XDAPAT la pula... o.... x pa... aku p setting notification pula... aku hide kan notification dari benda xda manfaat ni. ok dapat.. TAPI nama program tu bukan something like DISK...bla...bla... tapi... huruf memanjang yang xda bunyi... contohla kan... AFHjftedJIxhggfgkojy.exe ar..... macam tula.... aik...?????
ok pastu aku tenangkan diri.. cari jalan... aku p tengok kat menu START tengok control panel, aku nak REMOVED program yang aku x kenal.. xda INSTALL pun. eh sapa pula on laptop semalam???? tak ada.... SUDDENLY ja begini keadaanya... tapi x apa... pastu aku dapati.. ketika aku cari list software...
A
B
C
D ?????? aik apasal xda pun namanya...
;
:
sampaila last program xda pula yang aku x kenal... semuanya aku kenal... ada kami berjabat tangan kan... hahahahaha. apa ko merepek ni yui... ar lepas tu... aku yakinla benda ni apa.... jeng2... VIRUS... aku tak mau benda  ni. aku malas g nak format2 laptop ni... ok... pastu... aku CTRL+ALT+DEL panggil c task manager... uina.... x dapat jo... na... confirmla ni tai burung punya pasal. hahahahahaahaha
then, aku restart,.. mnatau pas restart benda ala ni xda da... yala kalau kita tak layan benda ni dia x merebak...
ok da restart.... oooOOOPs ada lagi ya... pom betul tai burung ni scan... o... ko ar... macam politik juga ni. banyak helah... dia mau aku guna khidmat dia ni... eh, aku bodoh juga.. tapi kadang2 genius jugak... sebab tai burung macam program ni. memang bau... burung apa? ayam!!! eh ayam sejenis burung la... cuma kita tidak panggil burung ayam... hahahha
pastu aku pun try SYStem REstore... alalalallalalalalalalalal xda hasil jo... aku ttry buka MOrzila pun xda hasil yang kuar... notification yang kunu nya morzilla firefox tu da missing.. so nak delete tak yui? ar.. gtula dia tanya... aku tak layan... aku RESTART...
pastu F8... choose SAFE MODE... dalam hati.. kalau x dapat safe mode terpaksala aku terpacak depan laptop ni hari ni...o......OOOOOO.... akhirnya... takdir telah menentukan... boleh ba safe mode yui... ok teruskan usaha... pastu... aku p SYSTEM RESTORE.... adedeh... tinggal satu checkpoint??? gmana yang lain?????????? check kalau2 ada software yang rosak xda juga.. ok pun.... apala... memang tai burung betullla.... so.. just RESTORE ja la.. apa boleh buat itu ja checkpoint yang available bilang org... checkpoint pada 6/8/13. ok....
TAK lama KEMUDIAN.... YAHoooo.... tai burung tu da tak ada!!!!! hahahahahahahahahhahahahahahhahahhahahahahahahhahahahahahahahahahahaahahahahahahahahhah
PUAS HATI AKU!!!!! ko nak mengacau ya... oho... pastu aku scan guna AVG HIGH PRIORITY... pastu.. betulla ada virus... tapi seekor virus tu aku memang la da kenal.. aku saja ja simpan... sebab apa tu nmanya FALSE NEGaTIVE... sebenarnya bukan virus pun... virus tu ada dalam sofware A2uploader... itu tuk branded hp SONY ERRICSON la... hmm... tapi akhirnya AVG tu da padam tadi tanpa kebenranku... selalunya aku suhh dia abaikan ja.. tapi kali ni... AVG da muak dengan perintah aku. tapi x pa... software tu da ada dalam akaun 4Shared aku... so x ya risaula... download ja ba balik.. bukan besar pun size filenya...

ba... aku mau cari makan la.

No comments: