Friday, February 8, 2013

Aku Islam

Assalamualaikum... sesungguhnya itu doa... sambut ya...salamku ini..owh ada ka juga orang baca??

hehe hari ni... hatiku tergerak untuk mendekati agamaku... kalau boleh Ya Allah.. teruskanla lembutkan hatiku...

semenjak kepergian sahabatku yang aku cintai... almarhumah Hajrah Binti Mustapa.. yang lebih mesra aku panggil... Kak aja~~~~~~~~ Ya Allah rindunya aku dia sahut panggilanku... "ya YUI.... "
sekarang hatiku menjadi sedikit lembut.. berbanding minggu sebelumnya... aku x tau kenapala aku kuat marah... kuat sakit hati.. touchy2la semuanya... hmm... semua pun perlakuan orang aku rasa FISHY hehe
tapi sekarang Alhamdulillah.. aku kembali beri senyuman ikhlas... alhamdulillah... betapa tenangnya bila kita  lebih ingat Allah... sekarang ni aku baru ingat... belum lagi jadi solehah... apa lagi kalau da solehah kelak? Ya Allah... aku x sabar kembali pada jalan ku dulu Ya Allah... dan aku mau bertemu Rasul ku... dan menemui Ya Allah dalam kemanisan iman...

aku rasa... d blog ni... biar aku cita keadaan sebenar hidup aku... mungkin.. suatu hari nanti Allah jodohkan insan2 yang perlu baca blog ku ni...

sesungguhnya aku ni hamba Allah yang nakal. kalaulah Allah putus asa sama aku ni matila aku ditemani neraka!

Ya Allah... Allah itu SATU... dan aku hambanya... berlaku ehsan... kerana walau aku tidak dapat melihat Allah.. tapi aku percaya Dia melihat aku dan mendengar setiap kata2 dan niat di dalam hatiku... ya Allah... bilalah pula aku menyusul sahabatku ya Allah? kan kamu selalu bersama... apa mungkin aku juga akan menyusul pemergiaan kak aja? Kalau ya, Ya Allah... tolonglah... terima aku balik... aku x mau lagi jau dari mu Ya Allah cukupla berapa tahun aku hanyut dibuai duniawi... hanyut dibuai cinta... cinta adalah anugerah darimu tapi aku yang jahat x menghargai kerana terlalu menurut hawa nafsu. tapi aku sangat bersyukur kau temukan aku dengan insan2 yang juga ingin mendekatimu..

nanti aku cita mulanya perubahan hidup aku ke arah jalan Allah beberapa tahun yang lalu... nanti...

No comments: