Tuesday, April 24, 2012

KULAT BATANG@ KULAT TANAH

inilah dia... c KULAT BATANG... atau KUlAT TANAH... itu yang aku tau la...di Sabah ni la namanya... x taula pla tempat lain.... kulat ni ada musim... mm...kulat nila.. yang kami masak rebus.. huh sedap..... simple ja tapi mntap. makan ramai2 lagi sedap.. makan dengan ikan bakar...
gambar kulat ni aku ambik tme praktikal dulu..tahun 2010 d belakang ofis. Ofis ni berada di kawasan tanah tinggi n lembab.. mungkin sebab tu.. kulatnya MANTAp.. besar2....
Kulat ni kalau masak tumis pun sedap... memang makanan yang jarang2 ada ni sedap... pastu mahal lagi...
Kulat ni... adalah lebih baik kondisi nya apabila masih belum kembang... sebab bila da jadi payung.. ada 'giuk@cacing@ulat' kat bhgn belakang kulit payung kulat ni...

cita ckit... aku praktikal kat TElekom cawangan KOta BElud... rindu saat2 di sana.. semua staff... baik2... n peramah.. setia memberi nasihat n panduan. .
  alamak ada kja aku sambung nantila cita kulat ni.. bye..

3 comments:

Anonymous said...

salam nurul.. sy mau tumpang tnya.. mcm mn nurul apply utk bt praktikal di telekom caw kota beud.. ble share info.. thanks..:)

Yui said...

sapa nma nya ya... walaikumsalam...
utk apply praktikal kat telekom.. mula2:
1. dapatkan borang tuk ke praktikal/latihan industri... (disediakan oleh pihak ipt... )
2. hantar kepada syarikat yang hendak kamu join tuk praktikal... utk telekom kena hantar kat ibu pejabatnya... mcm kat daerah Sabah kena hantar di .. aku da lpa la tempat tu.. yang penting dekat sebelah bangunan wisma KARAMUNSINg tingkat atas sebelah ibu pejabat petronas kalau x silap. Kamu org mna ya?and saya rasa ada ruang untuk kamu tulis kat mna cawangan Telekom kamu mau.. kalau xda..tme kamu hntar borang tu kat ibu pjabat TM tu.. tnya la staff di sana...
3. tunggu saja jawapan dari TM.. tp kalau boleh janganla tunggu saja.. Follow.. try call dan tanya sama ada permohonan kamu dterima atau x. jangan sampai terlambat nanti susah kmu cari tempat berPraktikal.heehehe

*sda 2 tahun berlalu saya hampir lupa proses2 merisik TM ni... sory...
*pastikan pemilihan tempat praktikal kamu sesuai ya... selari dengan course yang kamu stdy sekarang...
*praktikal kat telekom cawangan KB memang BESt.. heehe
*kalau ada soalan lagi tanyala... saya harap saya dapat bantu... :)TQ

Anonymous said...

nama sy ain..org kota belud jg..:)
klo bleh mau praktikal dkat2 sni jg sbb sng ckit..xpyh susa fkir tpt tggl..hihi
nurul ari tu antar surat permohonan melalui pos or by hand, direct p ofis dorg d kk?

thanks nurul..info yg sgt membantu..^^