Wednesday, February 6, 2013

Kerana Allah lebih menyayangimu sahabatku...

Assalamualaikum kak...

kenapa kakak pergi dulu? baru semalam aku tau kak.. nasib wan bagitahu aku.. itupun dia baru tau... aku sangka c wan main2. walaupun aku rasa betul. aku x percaya berita tu kak!!

sampai sekarang aku masih x percaya. tapi ini apa? betul ka tu nama kakak????? salahh tu dia tulis nama kakak! darang tulis Hajrah Mustafa? padahal Hajrah Mustapa!

kak.. aku x mau menangis... tapi air mata jatuh juga.

aku x dapat tahan kak... 04/02/2013 tarikh ni??

baru ja tadi aku tengok wall ko kak.. rupanya ada ipar ko post d fb.. aku x tau kak... lama suda dari isnin lagi rupanya kemalangan nahas tu...

kak.. ko kenal aku kan? aku x tau mau buat apa dalam keadaan begini? yang aku fikir... aku x mau menangis! sebab kakak bukan p mna2 pun.. kakak suda dijemput Allah ja juga kan? Allah lagi sayang kakak... jadi kenapa aku harus nangis? kan kak? tapi kenapa menangis juga kak?

kakak...hari ni aku pakai baju kurung yang ko bagi tu.. yang colour biru tu... ramai orang tanya kenapa aku berbaju kurung tiba2 di hari rabu ni... aku diam ja.. hehe sebab aku x mau darang tau... sebab aku pasti bila aku bgth ni baju kakak ku Hajrah c kak ja yang bagi.. aku mesti menangis... jadi aku x mau.
lagipun kak..aku pakai baju ni kakak dapat pahala d sana kan?

x suda aku dapat bercakap dengan ko kak... hanya Al Fatihah aku dapat kirim... mungkin x lama lagi masa aku pula jumpa Allah kan kak? kan kita belangkas... dmna kakak ada aku... dmna aku ada kakak.. kadang2 x la... hehe tapi banyak lagi bilangan saat kita bersama dari berpisah kan?

i love u.. i miss u... kak ja ku... aku tau kakak memang tenang di sana... aku tau kakak masuk syurga... sebab tu Allah ambik kakak... kan?

kak... insyaAllah aku bertaubat kak... itu kakak mau kan... nanti kita jumpa d syurga?

kak.. ramai orang sayang kakak tau... alhamdullillah... mestilah kakak aku ni penyayang.. pemurah.. penyabar... kawan yang setia... peramah... baik hati.. jujur.. ikhlas... solehah... kan kak?

oya kak, kakak selalu mau bersaing dengan aku kan time stdy? hehe apalah kakak ni! ko tau kak... kakak selalu cakap kakak kalah ja tme exam.. tme stdy.. mesti kakak cakap begini "' aku mati2 stdy c yui yang relax juga yang tinggi markah dia" tapi... kakak tau? kakak selalu menang tau... kakak ja x sedar... apalah pnting dunia ni berbanding akhirat. kakak selalu dekat Allah.. jaga Aurat... jaga Solat... aku? kan kalah suda aku... kakak penyabar...aku x penyabar.... dimana lagi mau cari sahabat macam kakak ni? cepat betu Allah ambik kakak...

kak...banyak tul gambar kta sama2... macam mna tu? setiap kali nmpk gambar kta... teringat kenangan... berat betul kak rasani...

kak... pasal page kakak Ufairah AlQorirah collection tu... baru tadi aku terfikir... ada ka customer kakak yang belum habis urusannya dengan kakak? aku baca news kakak dalam perjalanan p pos ofis kan? bererti ada barang orang yang kakak mau post? sekitar jam 10 kakak accident kan? maksudnya... kakak mungkin mau cepat kan? mau kjar masa? kenapa suami kakak pandu laju... sampai tergelincir... terlanggar kereta orang lain? kenapa kakak kejar masa... kalau x.... kakak.. kak... :(  jadi kak aku suda mesej d fb ipar ko, namanya Saie Fisa aku jadikan dia admin page kakak... sebab kita 3 orang admin page kakak kan... c syahid koma sekarang... kakak pula di dunia lain suda... :( aku pula? aku x tau apa2 pasal bisnes kakak, aku hanya mampu, jadikan kak ipar kakak admin page kakak. jadi dia boleh urus kan... mna tau kakak masih ada urusan dengan customer... jadi kak ipar kakak boleh tolong uruskan... sesungguhnya baik betul kakak ipar kakak...

kak.. ko tau semalam aku x dapat tidur lena tau.. balik2 aku terbangun sendiri tiba2 lagi tu... hmm... kakak mau tau satu rahsia... x pernah aku bagitahu kakak... bukan sebab x mau bagitahu... tapi x terbagitahu... kan bantal kakak lepas habis sem 6 haritu kakak suh aku bawa pulangla.. sebab kakak direct p semenanjung jadi x boleh bawa berat2.. bantal tu la... setahun da aku pakai lepas ja dari kita last pertemuan d kamsis tu... bantal tu la jadi kawan setia pendengar selain Allah bila aku menangis kak... bantal tu... kakak punya... bila aku ada masalah sepanjang setahun lalu lepas kta last sem d poli tu... xda da kawan aku paling setia dengar masalah aku... kadang2 ada DD.. tapi ada setengah perkara tu... aku x dapat bagitahu dia,.. sebab kakak lagi faham... tapi aku malas mau kongsi dengan kakak.. yala kakak da jadi isteri orang... x sama da macam time kakak bujang dulu kan? aku takut aku ganggu kakak.. tapi masalahnya bila time kakak kol aku ... mesti aku x dapat angkat/... kadang2 time aku makan.. time aku bz... time aku silent hp... time aku tidur,.. yang aku heran kak.. kenapa kakak selalu kol lewat malam???? kakak ada problem ka? kak... apa rahsia kakak? kenapa juga aku x angkat... kenapa juga aku melewat2kan kol kakak? kenapala aku ni bebal betul kak... nda habis2 bebal aku.. sekarang kakak xda suda d dunia ni.. mcm mna kta mau berskype? sedangkan itula janji aku ngan kakak? c tunjuk keadaan rumah aku... sebab sampai kakak meninggal kakak masih x pijak rumah aku lagi. sedangkan itula yang balik2 kakak suarakan.. mau datang p rumah aku... aku bilang nanti ja.. bila da cantik rumah... bila aku da kawin... banyaknya impian kta kak... pastu ko ajak aku beberapa kali sambung stdy.. tapi aku x mau.. kita pernah juga balik2 cita sal kalau kita da ada anak nanti... ko anak lelaki aku anak perempuan asuh darang baik2 nanti kta kasi kawin darang...

kak... paling aku bersyukur sebab... ko tinggalkan aku dengan kata2 indah... video yang indah...
biar aku simpan kenangan kta d blog ku ini... supaya cerita kitta kekal... d dunia ni... dan sekarang aku usahakan menuju akhirat kak... kakak pernah cakap " yui, aku harap suatu hari nanti ko akan kembali d jalan ko dulu ar yui... aku tau ko boleh yui" entahla berapa hari lalu ni... asyik nama kakak ja yang terpacul keluar dari mulut ni.. ada ja cita pasal kita.. pasal kenangan kita aku cita ma orang,... mungkin aku rindu... kalau kakak x percaya,, kakak tanyala mama! semalam aku gtau pasal kakak terkejut mama menangis dia... darang tau aku sayang kakak... menangis aku kak... kakak kenal tul sapa aku kan... susah betul nampak aku menangis.. tapi kalau depan kakak laju ja air mata ni... semua pasal aku kakak tau... pasal kakak aku tau..

ingat dulu lepas arwah bapa kakak meninggal.. aku tengok kakak tabah... yang aku nampak kakak pkai baju sejuk arwah bapa kakak... kakak suka pakai tu... jadi aku mau tiru gaya kakak.. aku pakai baju kakak.. bantal kakak... selendang kakak... kak!

kak... lepas ni aku buat lawak... ketawa sendiri la ni kan? tiada suda orang mau ketawa? kakak tu mesti ketawa kalau aku ngan DD bergurau.. kakak la penghibur kami kak... c DD pun rindu kakak tau... Sheeva... c usin... nda tau apa kabar usin kak... dia pun sedih tu kak...
kakak, baru aku tau ko ni menantu SU PAS Pahang.. kakak memang merendah diri... banyak betul kebaikan kakak.. kurniaan Allah.. dan aku C YUI sangat2 bertuah sebab menjadi salah satu penghibur kakak.... sahabat kakak... betulla kan x boleh gambar 3 orang... nda lagi aku gambar bertiga ni!!! atau mungkin kebetulan..

kak yang ni baru hari ni aku tau... 07/02/2013 ... teruknya kereta ni kak.. apalagi kakak... Ya Allah.. kak... AstaghfirullahAlazim...

No comments: