Friday, February 8, 2013

Berdakwah tu contohila Rasul Kita wahai saudara seagamaku....

Assalamualaikum...

Ya Allah sebelum aku tulis bab ni.. sebenarnya aku tengah mau cita sal sahabat2ku... tapi aku rasa ini lagi penting...

buat masa ini aku cuba merajinkan diri dan menguatkan semangat ku menuju jalan Allah...
tapi aku ada satu benda penting nak cita ni... khas buat saudara2ku yang seagamaku.. yang punya iman yang tinggi dan semangat memperjuangkan islam yang begitu tinggi... alhamdulillah.. masih ada saudara2 yang masih menunaikan tanggungjwab sebagai saudara seislam iatu sering ingat mengingati, tegur menegur... bantu membantu...

sebelum tu ... aku punya persoalan... adakah manusia hina seperti ku, layak memberi nasihat kepada sahabatku ke arah jalan Allah? sedangkan banyak ilmu agama yang belum sebati dengan ku???

Yang pasti agama Allah sangat suci di hati seorang islam yamg merasa keindahan islam itu... untuk merasa semua tu bagi pendapat aku.. yang penting kita tau BASIC kehidupan tu.. dari mna kta datang... siapa Tuhan kita... Siapa Rasul kita? Bagaimana sikap Rasullulah kta? untuk berdakwah yang paling penting aku rasa mencontohi Rasulullah... bukan ikut suka hati ja... kadang2 niat kita yang suci boleh dipesongkan oleh musuh kita c SYAITAN. kan itu memang kerjanya... lagi dia suka pesongkan orang2 alim...sebab tu la mungkin ada orang yang berdakwah tapi berdakwah ikut cara yang x betul. entah dari mna dia belajar. sepatutnya... SEBATIKAN islam dengan diri tu baru la berdakwah bersungguh2.. aku rasa ramai orang yang akan terbuka hati ikut sama kembali ke jalan Allah. Yala kan.. kalaula pendakwah tu SEBATI dengan Islam.. tentu dia mencintai sepenuh hati Rasul kita.. sentiasa mencontohi Rasul.. mengikut sunnah... betulkan?

Persoalannya.. kenapa ramai yang dikatakan ahli agama dan pendakwah,... yang memalukan ISLAM yang menyebabkan orang islam lagi terpesong? dan menyebabkan orang yang x seagama menyalah tafsir agama kita yang penuh dengan KELEMBUTAN ini? Agama sekarang  dipermain2kan... AstaghfirullahAlazim...
Mesti nabi Muhammad sangat2 sedih kalau tau keadaan macam ni..

Walaubagaimanapun masih ada setengat pihak yang masih... mencintai setulus hati RASULLULAH kita... alhamdulillah... aku berkata2 ni mengikut pengalaman aku sendiri... kalau x percaya cuba tengok d FACEBOOK d TV macam2 gaya... yang sedihnya... menyedihkan.. uhuk...
contohla... nanti aku cari bukti... begini ba... aku nampak d comment FACEBOOK contohnya la perihal artis yang berhijrah. ada pula orang bagi komen yang memilukan. bukan memberangsangkan. bukanka sepatutnya kita bersyukur saudara kita mula berhijrah jadi kita patut bagi semangat bukan meruntuhkan semangat. adui.... nanti aku sambung...

No comments: