Monday, January 28, 2013

RAHSIA Nombor Flat kereta Di Malaysia

shhh! (bukan rahsia pun... cuma gadis comel cam aku ni tak tau.. haha)

Lama da aku berhajat tuk mengetahui apa bendanya SAA? SAB? entahla macam2 lagi. So di kesempatan ini aku try menambah ilmu kat kepala hotak aku ni.,. hehe

OK... Melalui WIKIpedia... http://ms.wikipedia.org/wiki/Nombor_plat_kenderaan_Malaysia

Seperti yang akuuu tau.. suda tentu Jabataan Pengangkutan Jalan yang bertanggungjawab untuk mengawal dan melaksanakan perihal flat2 ni.

OK... ini dia RAHSIA nya...

Awalan huruf plat

Plat lesen kenderaan di Malaysia bermula dengan huruf tertentu mengikut negeri/fungsi.

Tapi kan... aku still x puas hati.. gantung juga ni. tak fahamla.,... adoi... xpa nanti aku da tau aku tambah lagi entry ni. ok da...

No comments: