Wednesday, January 30, 2013

MASTER RESET suda... tapi masalah masih x selesai?cara membaiki W995 MMS dan Internet settings FAILED

Hai...

Ada ka insan yang berani menemui ENTRY ku hari  ni???

HEHE anda dibelengu masalah yang sama??

  1. MMS setting tak dapat SAVE... (by operator.. contohnya kalau CELCOM...kalau nak minta setting tu... just type : SET dan hantar ke 20999... tapi bila setting tu da received... bila try install... hanya Streaming setting yang dapat di INSTALL.. internet n mms setting FAILED)
  2. Buat cara manual( setting MMS, internet sendiri...) pun gagal... sebab hp tu x dapat nak save setting tu..
  3. OK, oleh kerana setting Internet dan MMS x dapat install.. SO, kita x dapat nak send MMS... x dapat la nak Online dari hp tu.... :( sedih!! waktu hp ku bertebiat camni... aku rasa nak buang ja hp tu.. tapi oleh kerana CAMERA nya yang EXcellent tu... so aku x jadi la nak buat jahat kat hp ni... hehe sebab aku ni suka snap sana sini... hehe
  4. Ok... pastu kita try, MASTER RESET, reset settings tak jadi apa2... reset ALL pun x da hasil... KUANG2...
  5. MASALAH PALING BESAR sekali... x mau hantar kat TECHNICIAN. NAK JUGA BUAT sendiri.. Ok kalau berani... Jom, ikut langkah2 dan panduan yang diberi sebentar lagi.. hehe
Hmm... ni aku nak cita cikit... Aku memang nak buat sendiri... n aku da berniat... kalau terjadi perkara buruk kepada hp ku ini... aku kena redha.. n aku kena fokus time buat kja membaiki nanti...
sebenarnya aku da hampir putus asa cari jalan penyelesaian.. tapi aku MOTIVATE diri ni " MUSTAHIL, TAK ADA PERKARA MUSTAHIL... lagipun macam mna pula technician boleh selesaikan aku pula x boleh!!!! Teruskan GOOGLE! "
Akhirnya.... aku terjumpa FORUM yang sangat bermanfaat.. Alhamdulillah... banyak manusia yang x lokek ilmu. yang penting kita kena rajin k! ok kita teruskan... sebelum tu anda kena benar2 bersedia untuk berjuang bagi yang tak pernah try2 jadi technician ni hehe ! SEGALA RISIKO SILA TANGGUNG SENDIRI...tapi jangan risau yang penting PALING PENTING ! PANTANGNYA satu ja... iaitu....
HP ANDA X BOLEH OFF/SHUTDOWN tiba2 ketika PROCESS sedang berjalan.... kalau x... alamatnya.. HP tu buang la dalam longkang... SO, PASTIKAN HP anda telah DI CAJ PENUH battery nya... guna BATTERY YANG BERKUALITI, N LAPTOP anda... dipasang BATTERY nya... kalau x da BATERY pastikan bekalan ELEKTRIK x da gangguan, nahas pula kalau tetiba BLACK OUT. uhuk hehe Yang guna komputer desktop tu pun... pastikan bekalan ELEKTRIK TAK DA MASALAH. PENDEK CITA... X BOLEH ADA SEBARANG GANGGUAN KETIKA PROCESS DEBRANDING/FLASHING dijalankan.. Oya... dan sebelum anda memulakan perjuangan berani mati ni... sila save gambar2... contact atau apa2la... sebab pas flash... semuanya akan LESAP! tak mungkin kembali la... :)

OK... SEDIA ? GO to this link... pastu baca dengan penghayatan ya... hehe.. bila da faham.. baru mula..
Software yang anda perlu download A2 uploader , GordonGates , A2 CDA File Generator , 
Firmware 1  Firmware 2 ,CDA file -customize upgrade customize
  •  Langkah2nya.. 
  • tak faham... yang ni lebih kurang gak.. tapi saya lebih suka link yang pertama sebab lebih detail... ni dia..

Dan baru saja tadi saya telah selesaikan masalah my BFF hp dia SE W890. sama ja langkahnya.. hanya perlu cari firmware tuk w890 dan ubah customize n customize upgrade nya...Ok... sebenarnya cara ni boleh diguna pakai untuk semua HP SE yang menggunakan platform A2 or A200.
 List hp A2 :
C Series: C510, C702, C901, C902, C903, C905
G Series: G502, G705
K Series: K630, K660, K850
T Series: T700, T707, T715
V Series: V640
W Series: W508, W595, W705, W715, W760, W890, W902, W910, W980, W995
Z Series: Z750, Z770, Z780
New SE phones: Jalou, Naite

Ok sebarang pertanyaan... dipersilakan.. saya bersedia berkongsi pengalam ciput saya ni...











No comments: