Friday, January 25, 2013

DORAEMON


Doraemon...

ar... inila cartoon yang aku hadap time kecik sampai sekarang. cuma sekarang da x minat da... kalau rasa mau tengok aku tengok.. rasa tak mau tengok.. x payah tengok. Yala suda besar ni, da pandai menilai sedikit, yala... tiap episod.. NOBITA mesti buat hal. Menyusahkan DORAEMON ja. Pastu pemalas lagi tu.. hehe aku geram pla da... Apapun.. cita DORAEMON lagi best dari cita cartoon zaman sekarang yang kebanyakannya... x ada FAEDAH, membawa mesej yg x jelas... x sesuai utk ditonton kanak2 pun banyak. cartoon zaman ni... da ada unsur2 18SX lagi. ADOI.. cepatla budak2 zaman sekarang ni MEMBESAR nampaknya...

Hari ni aku baru tau sapa penyanyi sebenar Lagu Doraemon yang paling top tu... AKU DA 23 tahun baru aku tau... NAK TAU SAPA? SAPA BELUM TAU AKU NAK SHARE ni!! ar ini Dia...


Setelah aku p tengok2... jalan2 jap kat WIKI... Rupanya... cartoon ni da ada kat dunia kita ni sejak 1969 o O O ... lamanya da... pada mulanya hanya diterbitkan melalui majalah MANGA (eh, bukan majalah MANGGA Malaysia ye.. ni MANGA Japan yang punya, majalah anime) dan mula diterbitkan di TV pada tahun 1973.. nak tau lebih lanjut silala ke WIKI...

len kali la aku sambung cita c DORAEMON ni... aku nak fikir cita baru la.

No comments: