Friday, August 27, 2010

ibuku...


ibu...
kekasih hati ku...
sebahagian pelangi hidupku...
kau warna hidupku..
dengan kasih sayangmu...
cintamu yang tidak berbelah bagi...

ibu...
ketahuila anakmu ini...
juga mencintaimu...
tidak sanggup kehilanganmu...
tapi aku tau ibu..
anakmu inila juga sering menyakitimu...

ibu...
maafkan aku ibu...
mungkin driku selalu menyakiti mu...
sudah tentu tiap hari...

tiap hari pasti ibu risau...
keselamatanku...
dimana aku berada..
dengan siapa...

pasti ibu risau
kesihatanku...
apa yang ku makan apa yang ku minum...

pasti ibu risau...
pakaianku..
menutup auratka anakmu...

terlalu banyak yang ibu risaukan...
sedang aku...
hanya memastikan..
ibu masih ada di dunia...
dan membantu ibu sekiranya ibu minta

bukan seperti ibu...
sentiasa ada di sampingku... tiap waktu...
membantu ku...
memahamiku..
belum sempat aku luahkan ibu sudah dapat memahaminya...
subhanallah...
ibu la... anugerah terindah dari Yang Maha Pengasih...
Ya Allah...
bagaimana keadaanku andai ibu pergi...
siapa lagi yang akan risau tentang diriku?

ibu.....
maafkan anakmu yang derhaka ini...
doakanla kejayaan ku ibu....
harapanku... aku dapat menjagamu... seperti kau menjaga aku dari
kecil sehingga dewasa...

berilah aku peluang ibu...
i love you mama...
mmmuah.

No comments: